Η Ορνέλα μπορεί να συγκαταλέγεται στις «Ιταλίδες θεές» του μεταπολεμικού ιταλικού σινεμά, αν και αρκετά μικρότερη, καθώς μπήκε ανάμεσά τους, όταν αυτές είχαν καθιερωθεί, είχαν αποκτήσει παγκόσμια φήμη και είχαν σιγά σιγά
αρχίσει να γυρίζουν σελίδα, αφήνοντας πίσω τους τον χαρακτηρισμό του sex symbol, αν και μάλλον αυτό μοιάζει αδόκιμο, ειδικά όταν μιλάμε για τη Σοφία Λόρεν ή την Κλάουντια Καρντινάλε. Η Ορνέλα έμοιαζε περισσότερο σαν τη γέφυρα με τις επόμενες «θεές», μαζί με την Λάουρα Αντονέλι και την Στεφανία Σαντρέλι, που, ωστόσο, δεν ήρθαν ποτέ, με εξαίρεση την Μόνικα Μπελούτσι. Σε αυτό, όμως, ίσως συνέβαλε και η παρακμή της μεγάλης ιταλικής κινηματογραφικής σχολής, η απουσία μεγάλων δημιουργών, σπάνιων μαστόρων της κωμωδίας αλά ιταλικά, του ποιοτικού σινεμά με ταυτόχρονη τεράστια απήχηση στο κοινό.Το κορίτσι από τη Ρώμη, που μας μάγεψε με την καταιγιστική ομορφιά της και προκάλεσε ανατριχίλες με τις απίστευτες καμπύλες της, τις άψογες αναλογίες της και τα στήθη της, ένα πραγματικό θαύμα της φυσης (ασφαλισμένα για 350.000 δολάρια!) και βεβαίως ένα πρόσωπο αψεγάδιαστο, το οποίο κοσμούσαν τα ωραιότερα πράσινα μάτια, δάνειο από τα αιλουροειδή, τη μεσογειακή αύρα και την ανατολίτικη καταγωγή της μητέρας της, σίγουρα δεν ήταν η μεγάλη ηθοποιός, με τη στόφα μίας Μανιάνι, μιας Λόρεν ή μιας Μάγκανο.

Τώρα, που έχει αποσυρθεί εδώ και μερικά χρόνια από τον χώρο του θεάματος – αν και με την Ορνέλα ποτέ μην λες ποτέ – μπορούμε να πούμε ότι ήταν μία απλώς καλή ηθοποιός, που κατάφερε με την απαράμιλλη ομορφιά της να κερδίσει μία θέση στην καρδιά μας και βεβαίως να ανταπεξέλθει και σε δύσκολους ρόλους, συνεργαζόμενη με κορυφαίους σκηνοθέτες, όπως οι Μάριο Μονιτσέλι, Ντίνο Ρίζι, Μάρκο Φερέρι, Ετόρε Σκόλα, Γούντι Άλεν, Ζορζ Λοτνέρ, Βόλκερ Σλέντορφ, Πίτερ Γκρίναγουεϊ, Μάικ Φίγκις και πολλούς άλλους.
Η Ορνέλα Μούτι, που σήμερα γιορτάζει τα 70 της χρόνια, είχε μια μακρά σταδιοδρομία στο σινεμά, με ορισμένες σπουδαίες ταινίες στο ενεργητικό της και δίπλα σε ιερά τέρατα της υποκριτικής όπως τους Βιτόριο Γκάσμαν, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Ούγκο Τονιάτσι, Αλέν Ντελόν, Τζέρεμι Άιρονς. Διακρίθηκε – αλλοίμονο – ως μοντέλο και ως επιχειρηματίας εδώ και 17 χρόνια με δική της σειρά κοσμημάτων και καταστήματα σε αρκετές πρωτεύουσες στον κόσμο, ενώ το 1994 ψηφίστηκε από τους αναγνώστες του περιοδικού «Class» ως «Η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο».
Μοναδικό μοντέλο
Η Φραντσέσκα Ρομάνα Ριβέλι, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στη Ρώμη στις 9 Μαρτίου του 1955. Ο πατέρας της ήταν Ναπολιτάνος δημοσιογράφος, που πέθανε νέος αφήνοντας ορφανή τη μικρή Ορνέλα, σε ηλικία 12 χρόνων, ενώ η μητέρα της ήταν γλύπτρια και με καταγωγή από την Αγία Πετρούπολη. Από μικρή εργάστηκε ως φωτομοντέλο, γιατί έπρεπε να δουλέψει, όπως όλοι στην οικογένειά της. Τυχαία θα έρθει στη ζωή της και ο κινηματογράφος….
Γνωρίζοντας την πιο όμορφη γυναίκα
Στα κινηματογραφικά πλατό θα μπει σε ηλικία μόλις 14 χρόνων με την ταινία «Η Πιο Όμορφη Σύζυγος», παίρνοντας τον ρόλο τυχαία, ενθουσιάζοντας τους παραγωγούς άμα τη εμφανίσει. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Νταμιάνο Νταμιάνι και οι παραγωγοί θα την υποχρεώσουν να αλλάξει το όνομά της, για να μην μπερδευτεί το κοινό από μία συνονόματή της ηθοποιό. Στην αρχή το καλλιτεχνικό της όνομα δεν της άρεσε, αλλά όπως παραδέχθηκε αργότερα αυτό της «έφερε την επιτυχία και την ευτυχία». Το γκελ που έκανε με την πρώτη της εμφάνιση, θα της δώσει αμέσως πρωταγωνιστικούς ρόλους, κατά κύριο λόγο, με αρκετά τολμηρές εμφανίσεις, ενώ το 1974 θα έρθει η αλησμόνητη ξεκαρδιστική κωμωδία του Μάριο Μονιτσέλι «Έλα να Γνωρίσεις τη Γυναίκα μου», παίζοντας δίπλα στον μοναδικό Ούγκο Τονιάτσι, στον ρόλο του «κερατωμένου» και τον Μικέλε Πλασίντο. Η ταινία γνώρισε τεράστια επιτυχία και πολλές διακρίσεις και έδωσε νέα ώθηση στην Ορνέλα.

Συλλεκτική
Το 1976 θα πρωταγωνιστήσει δίπλα στον Βιτόριο Γκάσμαν στην κωμωδία του Φράνκο Ρόζι «Ένας Εντιμότατος Απατεώνας» και αμέσως μετά θα βρεθεί στο πλευρό του «καυτού» εκείνη την εποχή Ζεράρ Ντεπαρτιέ στην τολμηρή δραμεντί «Η Τελευταία Γυναίκα». Η αφίσα της ταινίας, στην οποία η Ορνέλα θα είναι γυμνή, καλύπτοντας τα «επίμαχα» σημεία του σώματός της με τα μακριά της μαλλιά, θα βάλει φωτιά στις καρδιές των ανδρών και θα γίνει συλλεκτική. Εκείνη την περίοδο, όπου θα συνεχίσει να κάνει και γυμνές φωτογραφίσεις, θα καταστεί το απόλυτο σεξ σύμβολο της Ιταλίας.
Με κομμένη την ανάσα
Τον επόμενο χρόνο θα βρεθεί και πάλι με τον Τονιάτσι στη γνωστή σεξοκωμωδία «Η Κρεβατοκάμαρα του Επισκόπου» του Ντίνο Ρίζι, ενώ τον ίδιο χρόνο θα συμπρωταγωνιστήσει δίπλα στον Αλέν Ντελόν (της έκοψε την ανάσα, όπως είπε η ίδια) στο έξοχο πολιτικό θρίλερ του Ζορζ Λοτνέρ «Ωραίος, Σκληρός και Αδίστακτος». Το 1978 θα επαναλάβει το υπέροχο ντουέτο της με τον Τονιάτσι στην απολαυστική κωμωδία «Ήθελε 18άρα Καλά να Πάθει», με την Μούτι να κερδίζει και το πρώτο της χρυσό βραβείο για την ερμηνεία της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου